Nowości od New Balance

Przeglądałem ostatnio nowości obuwnicze na nadchodzący sezon i moją uwagę przykuły dwa modele firmy New Balance… nie można przechodzić obojętnie obok kapci twórców kultowych Minimusów 😉

Pierwszy z nich to druga odsłona szosowych Minimusów z zerowym dropem (MR00v2), czyli siła prostoty. Minimum wsparcia, wzmocniona podeszwa, „zwiewna” ale dobrze dopasowana cholewka. Waga jednego buta w standardowym rozmiarze – 160g. W teorii prezentują się bardzo przyjemnie i już nie mogę się doczekać, żeby je rozbiegać 😉

Drugi model, o którym chciałem Wam powiedzieć, chociaż jest trochę dalej od minimalizmu to mimo wszystko wydaje mi się równie, jeżeli nie bardziej ciekawy. Mam na myśli NB FreshFoam 980, które na zdjęciach wyglądają jak najgorsze żelazka… a jednak mają tylko 4mm dropu i 250g!

Dlaczego FreshFoam wydają mi się tak ciekawe? Bo według mnie takie umiarkowanie minimalistyczne modele mają największy potencjał wśród biegaczy. Na opcje typowo minimalistyczne decydują się tylko ci najbardziej zakręceni na punkcie biegania naturalnego. Buty tylko odrobinę bardziej asekuracyjne są już do zaakceptowania przez większość biegaczy, pozwalając skutecznie pracować nad techniką, a jednocześnie zapewniając odpowiednią amortyzację.

W oczy rzuca się od razu bardzo charakterystyczna, zbudowana z sześciokątnych elementów, podeszwa. Ma ona zapewnić nam pełen kontakt z podłożem, kontrolę nad biegiem, a jednocześnie „miękkie lądowanie”. Brzmi trochę jak Faas Foam od Pumy, który zresztą bardzo przypadł mi do gustu.

Podeszwa zewnętrzna w całości wykonana jest z gumy wtryskiwanej, co powinno zapewnić jej dobrą trwałość. Grubość całkowita podeszwy to 25mm pod piętą i 21mm pod palcami. Sama podeszwa środkowa ma grubość 16mm pod piętą i 12mm pod palcami.

Wydaje mi się, że może być to świetny wybór dla osób, które chcą ostrożnie posmakować minimalizmu. Dla tych którzy już są wkręceni w bieganie naturalne może być to ciekawa opcja na długie wybiegania lub kiedy chcemy po prostu delikatnej odmiany.

Zapowiada się ciekawie…

Skomentuj

