Wnioski po konkursie

Od zakończenia konkursu, w którym poprosiłem Was o uwagi na temat mojego bloga minęło już kila dni, czas więc na wyciągnięcie wniosków. Dziękuję za wszystkie pozytywne opinie, ale od razu przechodzę do tych krytycznych, bo to one pomagają mi ulepszać bloga 😉

Pojawiło się sporo uwag dotyczących wyglądu bloga i jego funkcjonalności. Wygląd to kwestia gustu, są też opinie pozytywne, a mi osobiście aktualny motyw bardzo „podchodzi”, więc w tym względzie nie przewiduję póki co zmian. Wygląd taki jaki jest uważam za nowoczesny i oryginalny, a chciałbym się odróżniać od sztampowych blogów, bazujących na podobnych motywach.

Motyw, z którego teraz korzystam ma również oczywiście swoje wady, np. wielkość obrazka z lewej (niektórzy twierdzą, że mógłby być mniejszy), brak zajawek tekstów na stronie głównej i tym podobne kwestie kosmetyczne. Generalnie w ogóle nie mam wpływu na kształt motywu, ponieważ korzystam z WordPress w darmowej wersji .com. Żeby mieć możliwość ingerowania w tego typu kwestie techniczne musiałbym albo zabulić kilkanaście dolarów albo przerzucić się na WordPress.org… co zresztą również wiąże się z kosztami własnego hostingu. Dlaczego tego nie zrobię?

Po pierwsze, kasa. Niby to tylko kilkadziesiąt złotych w skali roku, ale mam inną wizję ich spożytkowania. Po drugie, kwestie techniczne. Znowu, niby nic skomplikowanego, ale jednak nie jestem na tyle biegły w temacie, żeby z miejsca sprawnie przenieść bloga, zachowując przy tym przychylność wujka Googla przy wyszukiwaniu i na przykład ogarnąć wszystkie przekierowania. Co więcej, wersja .com oferuje mi wiele udogodnień i nie muszę się martwić o żadne aktualizacje, kopie zapasowe, spam ani hosting. Wiem, to wszystko nie są skomplikowane rzeczy, ale wymagają czasu, a ja wolę skupić się na pisaniu.

Całkowicie osobnym zagadnieniem jest nawigacja po blogu. I tutaj w 100% zgadzam się, że było kiepsko i sam od jakiegoś czasu kombinowałem coś z tym tematem.  Ostatecznie zdecydowałem się na dosyć proste rozwiązanie. Na górze pojawiła się nowa rozwijana zakładka – „Spis treści”, gdzie artykuły z bloga posegregowane są tematycznie i jest do nich łatwy dostęp w każdej chwili.

Jeżeli chodzi o czytelność bloga na urządzeniach z mniejszym ekranem (komórki, tablety), radziłbym subskrypcję. Ze względu na zdjęcia niektóre wpisy mogą być nieczytelne na mniejszych urządzeniach, a dzięki subskrypcji dostajecie informację o każdym nowym tekście bezpośrednie na maila, gdzie artykuł wyświetla się w całości bez grafiki, więc jest to bardzo przystępna forma dla małych ekranów. Do subskrypcji można zapisać się w górnym rozwijanym menu (ikona z trzema paskami). Polecam zresztą tą opcję każdemu, bo dzięki niej niczego nie przegapicie!

Powtarzała się też uwaga odnośnie do testów „długoterminowych”, tzn. chcielibyście widzieć jak dany model wygląda po przebiegnięciu ileś tam set kilometrów 😉 Zasadniczo zgadzam się, że trochę brakuje tego typu tekstów, ale… trzeba mieć świadomość, że gdyby chcieć pisać tego typu recenzje, to testowana byłaby jedna może dwie pary obuwia rocznie… Pamiętajcie, że wszystko robię sam, a mam ograniczone moce przerobowe 😉 Z drugiej strony, pisanie takich recenzji trochę też mija się z celem, bo w momencie publikacji niektóre modele mogłyby być już trudno dostępne. Nawet jeżeli jakiś model jest kontynuowany przez kilka sezonów, to jakość i wytrzymałość materiałów może się różnić, np. jest tak w Pumach Faas.

Pojawiały się też komentarze o małym udziale społeczności biegowej na blogu. Cóż, poprawę pod tym względem pozostawiam już Wam 😉 Cieszy mnie każdy komentarz na blogu i staram się żadnego nie pozostawiać bez odpowiedzi.

To chyba tyle 😉 Już niedługo kolejne wpisy, ciekawe recenzje i artykuły, bądźcie więc czujni!

46364_10151199254926906_1229501233_n

Advertisements

2 thoughts on “Wnioski po konkursie

  1. Bardzo się cieszę że chcesz wprowadzać drobne zmiany bo całość jest moim zdaniem bardzo udana. Te kwestie nawigacji, łatwego dojścia do wpisów przez gógiela to oczywiście sprawa kluczowa.
    Dodam tylko, że sam z kilku względów staram się nie korzystać z fb co implikuje, że tę stronę traktuję jako całość i tu spodziewam się wszelkich informacji, nowości + powiadomienie mailowe. Oczywiście fb jest niezmiernie istotny dla np. zwiększenia zasięgu (może nawet bardziej niż sam blog) jednak jest cała masa ludzi, którzy nie będą buszować po fejzbóku i tyle.

    „Pojawiały się też komentarze o małym udziale społeczności biegowej na blogu. Cóż, poprawę pod tym względem pozostawiam już Wam”

    Hm, myślę że to też zależy od Ciebie, od wizji tego bloga – czy pozostaje osobisty czy zmienia formułę jako miejsce wymiany wiedzy, myśli i doświadczeń ludków, które chcą coś zmieniać w swym bieganiu i nurt naturalistyczny im podchodzi.

    1. Cześć!
      Wiem, że jest całkiem spora grupa czytelników „niefacebookowych” i mam świadomość tego, że omija ich (was) część materiałów. Z jednej strony, skoro ktoś unika fb, to ma jakiś powód, więc nie będę zasypywał bloga materiałami z fb… zresztą to i tak byłoby bez sensu, ale z drugiej strony umyka duża część wiadomości np. o nowościach, zapowiedziach itp. Dla przykładu, niedawno na fb pisałem, że z wiosną można spodziewać się testów dwóch nowych modeli huarache, a na przyszłą jesień mam już umówione testy wodoodpornych minimali od ZEMgear. To są takie ciekawostki, które faktycznie warto byłoby przemycić na bloga 😉

      Jeżeli chodzi o aktywność społeczności biegowej, to też masz trochę racji. Myślę, że gdy pojawi się więcej artykułów o treningu, to aktywność coś też ruszy. Podobnie jak teksty „Na temat…” generują jakieś tam komentarze 😛 W sumie ciężko komentować recenzję butów. Cóż blog ciągle się rozwija 🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s