Awei ES-Q7i

słuchawki sportowe po taniości

Każdy kto lubi podczas biegania słuchać muzyki wie, że wygodne słuchawki to podstawa. Dobre słuchawki sportowe muszą przede wszystkim być stabilne bo wypadające słuchawki mogą odebrać przyjemność z każdego treningu. Od słuchawek do biegania nie musimy wymagać audiofilskiej jakości dźwięku, ale jednocześnie pewien poziom przyzwoitości musi być utrzymany. Czy można uzyskać te cechy w modelu za kilkanaście złotych?

Ideałem słuchawek biegowych są dla mnie Sennheiser PMX 680 oraz Koss KSC 75… przynajmniej z tych, które miałem okazję do tej pory testować. Pomyślałem jednak, że warto dać szansę jednemu z tańszych modeli dostępnych na rynku. Poszukałem więc słuchawek w granicach 20 złotych, ale warunek był taki, że muszą być one przeznaczone do biegania, żebym mógł uczciwie pastwić się nad nimi z tej właśnie perspektywy.

Wybór padł na najtańszy model dla aktywnych dostępny w sklepie headbeat.pl, a mianowicie tytłuowe Awei ES-Q7i, które aktualnie w promocyjnej cenie można, w zależności od koloru, kupić już za 11,90 (normalna cena to 29 zł). Dyszka z hakiem to taka cena, że nawet gdyby okazały się całkiem do bani to strata nie będzie wielka, a przynajmniej będziemy wiedzieli na czym stoimy.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Awei od razu przyciągnęły moją uwagę swoją pstrokatą kolorystyką. Cóż, o gustach się nie dyskutuje, ale mi wydają się całkiem fajne 😀 Jest to model dokanałowy, a ja nigdy wcześniej nie używałem tego typu słuchawek, więc przy okazji mogłem sprawdzić jak takie rozwiązanie, do którego nie ukrywam, że byłem sceptycznie nastawiony, będzie sprawdzało się podczas biegu. Jeżeli chodzi o jakość dźwięku, to pomimo dosyć pozytywnych opinii przeczytanych w Internecie, nie miałem zbyt wielkich oczekiwań wobec takich pchełek.

Przesyłka z headbeat.pl dotarła sprawnie cała i zdrowa. W kolorowym opakowaniu czekały na mnie oczywiście słuchawki, a do nich zestaw wymiennych końcówek w różnych rozmiarach oraz klips do przymocowania kabla do koszulki. Oryginalne końcówki są soczyście zielone, a dodatkowe to już niestety nudna biel, która nijak nie komponuje się z całym designem słuchawek, więc trochę lipa, ale na szczęście mi najlepiej leżą właśnie te zielone 😉

Poza tym pierwsze wrażenie raczej pozytywne. Słuchaweczki leciutkie, ale dobrze wykonane. W szczególności płaski kabel budzi zaufanie i nie ma się wrażenia, że pierwsze lepsze szarpnięcie zakończy jego żywot. Zresztą, po kilku miesiącach użytkowania mogę potwierdzić owe dobre pierwsze wrażenia ponieważ słuchawki ciągle działają bez zarzutu i zarówno same słuchawki jak i kabel są w bardzo dobrym stanie.

Na kablu znajduje się również pilot z mikrofonem, który umożliwia odbieranie telefonu oraz przełączanie piosenek, co jest szczególnie przydatne, kiedy odtwarzacz/telefon mamy schowany w trudno dostępnym miejscu.

Jeżeli chodzi o komfort użytkowania to odczucia można mieć różne. Żeby słuchawki dobrze się trzymały trzeba je dosyć mocno wetknąć w uszy, co powoduje trochę dziwne wrażenie… jakby miało się zatkane uszy albo płynęło pod wodą. Na szczęście oprócz tego nie czuć żadnego ucisku, więc w zasadzie jest ok.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Słuchawki dokanałowe mają swoje plusy i minusy, ponieważ z jednej strony jesteśmy dosyć solidnie odcięci od otoczenia, a niczym nie zakłócony dźwięk trafia prosto do naszych uszu. Z drugiej strony podczas biegu nie lubię być tak całkowicie odcięty, szczególnie kiedy biegam w mieście. Zawsze bezpieczniej jest słyszeć, co się dzieje wokół nas. Zresztą po spotkaniu z dzikiem w lesie też wolę zachować kontakt z otoczeniem 😉

Przy pierwszych krokach nie miałem poczucia, że słuchawki trzymają się stabilnie i czekałem tylko kiedy wypadną mi z uszu. Muzyka jednak nieprzerwanie rozbrzmiewała w moich uszach. Pierwsze „luzy” poczułem dopiero po około 2 km – lewa słuchawka zaczęła lekko się wysuwać i wymagała poprawy.

I tak to mniej więcej wygląda w praktyce – prawa słuchawka trzyma się względnie dobrze i sporadycznie muszę ją poprawiać, ale lewą trzeba dociskać co 1-2 km. Jak widać dopasowanie nie jest idealne i wymiana końcówek nic tutaj nie pomaga. Wniosek z tego taki, że wszystko zależy od tego, jak słuchawki przypasują nam do uszu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jakość dźwięku jest nie tylko wystarczająca, ale, jak już pisałem, zaskakująco dobra. Dźwięk jest klarowny, wysokie tony nie są drażniące, a niskie przyjemnie podbite. Basy szczególnie przydają się podczas treningu, a tutaj ich nie brakuje, ale też nie duszą muzyki. Trochę brakuje im głębi, ale chyba ciężko wypominać to takim słuchaweczkom 😉 Oczywiście pod względem jakości Awei ustępuje wspomnianym na początku Sennheiserom czy Kossom, ale jest naprawdę przyzwoicie.

Reasumując, słuchawki z pałąkiem są jednak mimo wszystko bardziej stabilne, ale Awei są za to idealnym rozwiązaniem na zimę ponieważ bez problemu mieszczą się pod czapką, która jednocześnie je dociska i trzyma na miejscu. Do tego naprawdę zadowalająca jakość dźwięku sprawia, że nie żałuję tej inwestycji. Oczywiście idealnie byłoby móc słuchawki przed zakupem przymierzyć, ale takiej możliwości nie ma, więc nie ma pewności jak słuchawki ułożą się w uszach. Niemniej, polecam w szczególności właśnie pod czapkę.

Plusy

+ przystępna cena

+ jakość wykonania

+ „pilot” na kablu

+ wymienne końcówki oraz klips

+ jakość dźwięku

+ wygodnie nosi się je pod czapką 😉

Minusy

– stabilność/trzymanie

– kolor dodatkowych końcówek

headbeat

Skomentuj

