Nike Free 5.0 Flash

pierwsze wrażenia

Od paru tygodni mam przyjemność biegać w zimowej wersji Nike Free 5.0 Flash. Są to kapcie, które przypadły mi do gustu od razu po wyjęciu z pudełka chociaż nie są pozbawione wad. Przez te kilkanaście dni udało się nabić w nich już trochę solidnych kilometrów, więc to dobra pora, aby zrobić „pierwsze wrażenia”. Pierwsze jak zwykle na filmowo 😉 Zapraszam do obejrzenia moich, również jak zwykle przydługich, wywodów, ale jeżeli ktoś rozważa zakup tego modelu, to warto poświęcić tych kilka minut, żeby bliżej im się przyjrzeć 🙂

9 thoughts on “Nike Free 5.0 Flash

  1. Cześć

    Czy mi się wydaje czy mamy w Polsce odwrót od butów minimalistycznych? W sklepbiegacza.pl zlikwidowali dział minimalistyczne, w kilku mniejszych widziałem wyprzedaż tego typu butów. New balance minimus do biegania w ogóle nie widziałem już w sprzedaży… Jest w ogóle nowy model tego buta? Jakoś wydaję się słabiej jest z ofertą niż jeszcze rok temu.

    1. Hej,
      nie, nie wydaje Ci się 😉 Moda i trendy przemijają, więc i minimalizm trochę się przejadł. Trzeba też pamiętać, że Polska to jednak mały rynek w porównaniu np. do Stanów, więc tych mniej popularnych modeli po prostu nie opłaca się sprzedawać.

      Oferta modeli typowo minimalistycznych jest skromna, ale za to jest trochę ciekawych kapci właśnie w stylu Nike Free, czyli z grubszą podeszwą ale względnie niskim dropem, lekkich i elastycznych.

  2. Tak wiem, biegam od roku w Free 4.0 po asfalcie, są super, ale właśnie chciałem spróbować czegoś bardziej hardcorowego, i zauważyłem że jest dużo słabiej z ofertą niż było jeszcze rok temu. Ostatecznie kupiłem Merrell Vapor Glove 2, narazie się oswajamy 🙂

    1. Vapor Glove to świetne minimalistyczne laczki, ale już takie bardzo bardzo mini 😉 Ciężko o coś chudszego 🙂 Jeżeli chciałeś spróbować czegoś bardziej hardcorowego, to był zdecydowanie dobry wybór!

  3. Kolejna świetna recenzja. Biegam w wersji letniej już jakiś czas i nie mogę powiedzieć złego słowa o tych kapciach. Trochę źle dobrałem rozmiar. Cały czas miałem brać 44,5 ale ostatecznie się podpaliłem i wziąłem 44 bo została ostania para w tym rozmiarze, w dość przyzwoitej cenie. I tu moje spostrzeżenia: średnio się te buty nadają do biegania bez skarpet. Zapiętek jest miękki i nie robi krzywdy ale jednak jakieś łączenia w środku cholewki powodują otarcia.

    1. Dzięki 🙂
      Ja generalnie nie lubię biegać bez skarpetek – zawsze to dodatkowa warstwa ochronna. Bez względu na to jak świetnie wykonana jest cholewka to skóra trze o materiał i efekty mogą być różne, a skarpetka rozwiązuje ten problem 😉

  4. Ja generalnie też biegam w skarpetkach, wyjątek stanowiły NB Mt10 i tu komfort był naprawę duży, natomiast Nike Free trochę mnie podrażniły:) Na pewno kiedyś spróbuje biegania w sandałach(myślałem o Monk Sandals) ale muszę że tak powiem jeszcze trochę okrzepnąć, po ostatnim roku z pasmem kontuzji.
    Gdybyś ktoś Ci przyłożył pistolet do głowy i kazał wybrać 5 ulubionych par do biegania. Wybór by padł na? Pewnie nie był by to łatwy wybór.
    Pozdrawiam:)

    1. Mnie za to MT10 bez skarpetek trochę obcierały, ale faktem jest też, że przydałyby mi się o pół rozmiaru większe 😛 A sandały są naprawdę świetne i biega się w nich mimo wszystko trochę inaczej niż nawet w najbardziej minimalistycznych butach – czuć wolność 😉

      Moje ulubione modele? Kurczę, pewnie że ciężki wybór, ale postaram się… Dobrze, że dałeś mi aż 5 do wyboru 😀 Kolejność przypadkowa.

      Skora Core
      Earth Runners Circadian X
      Nike Free 5.0
      Nike Terra Kiger
      New Balance Fresh Foam Zante / New Balance Vazee Rush (podobne modele i oba bardzo fajne)
      i szóste (muszę!) jeszcze Vibram Five Fingers Bikila EVO 😀

Skomentuj

