Biegowa akcja dla WOŚP

czyli orkiestrowe bieganie w Gliwicach

Jak zapewne wszyscy wiecie, jeżeli nie mieszkacie na innej planecie to musicie wiedzieć, w zeszłą niedzielę odbył się 24. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, którą w tym roku postanowiłem wesprzeć czymś więcej aniżeli tylko wrzuceniem kilku złotych do puszki. Po części za namową znajomego, a po części z chęci fizycznego zamanifestowania swojego poparcia dla WOŚP-u w zaistniałej sytuacji politycznej zapisałem się na tytułowy bieg orkiestrowy w Gliwicach organizowany przez fundację Biegamy z Sercem.

Z jednej strony bieg ten traktowałem po prostu jako akcję charytatywną i bardziej jakiś fun run niż ściganie, ale trasa poprowadzona na pięciu dwu-kilometrowych pętlach na parkingu przy centrum handlowym zachęcała do tego, aby pokonać ją w jak najszybszym tempie – biegi na pętlach leżą mi pod szybkie bieganie.

Przyznaję się bez bicia, że jakoś wnikliwie w regulamin się nie wczytywałem, aż do wybuchu mini afery na Facebooku (pozdro Ry Siu 😀 ) spowodowanej informacją, że na biegu nie będzie prowadzony pomiar czasu ani żadna klasyfikacja. Jak dla mnie to trochę lipa, bo jak bieg to jednak jakieś wyniki by się przydały i przez chwilę rozważałem nawet odpuszczenie tego wypadu, ale ostatecznie pobiegłem, bo przecież motywacja tego startu była inna niż robienie życiówki.

Zresztą sami organizatorzy też mało problemów nie mieli. Na kilka dni przed startem zmuszeni byli przenieść bieg z Europy Centralnej do Parku Handlowego Arena – wielkie brawa dla nich, że ogarnęli całą sprawę w tak krótkim terminie!

pobrane

Tak więc po krótkim błądzeniu po Gliwicach przyjeżdżamy na miejsce. Ulokowanie biura zawodów w centrum handlowym (podobnie było na Silesia Marathon) to fajna sprawa, bo zawsze jest gdzie przysiąść i odsapnąć, a osoby towarzyszące-niebiegające też mają czym się zająć 😉 A po biegu bogate zaplecze fast-foodowe pozwala uzupełnić wszelkie niedobory 😀

Na bieg oraz marsz Nordic Walking zgłoszonych było ponad 1350 osób (do wyboru dystanse od 2 do 10 km), ale biuro radziło sobie z wydawaniem pakietów wzorowo. Kiedy z daleka zobaczyłem tłum ludzi kotłujący się w biurze i ogonek kolejki zwątpiłem, ale koniec końców całe wydanie pakietu zajęło może z pięć minut. A w pakiecie fajna materiałowa siatka na zakupy, kalendarz Biegamy z Sercem, napój izo OSHEE, bon do KFC, którego ostatecznie nie wykorzystałem, bo kolejka po biegu była już zbyt przerażająca 😛 Oprócz tego, na mecie na każdego czekała statuetka w kształcie serca.

P1110750

Zbliżając się do miejsca startu i widząc rozgrzewający się w rytm muzyki tłum ludzi oraz drogę, po której mieliśmy pobiec trochę zwątpiłem… i jak się okazało nie bez podstaw. Sam org swoje przemówienie zaczął od tego, że jest nas za dużo, co w czasie biegu mocno dawało się odczuć. Poza tym podziękowania dla sponsorów, prezentacja gościa honorowego – Mistrza Polski w triathlonie – i startujemy.

Na początek całkiem liczna grupa osób niepełnosprawnych oraz rodzice z dziećmi w wózkach, a później cała reszta. Od samego początku „przepychanki”, niby wszystko z uśmiechem na twarzy, ale jednak sytuacja mało komfortowa kiedy co chwilę kogoś się trąca i samemu jest się potrącanym.

V Gliwicki Bieg Orkiestrowy 2016-162

Po chwili tłum oczywiście trochę się rozbiegł, ale ze względu na to, że biegliśmy na 2 km pętli i ciągle kogoś się dublowało, luzu nie było w ogóle. Praktycznie ciągle trzeba było manewrować, hamować, przyśpieszać i uważać, żeby na kogoś nie wpaść.

Nie chcę wyjść tutaj na jakiegoś marudę, ale sytuacja była trochę… niebezpieczna to może zbyt mocne słowo, ale kiedy na trasie jest sporo osób na wózkach i masa dzieci, to trzeba mocno uważać.

Mimo to miałem wrażenie, że jestem jedyną osobą, która dostrzega jakiekolwiek niedociągnięcia ponieważ wokół siebie widziałem same uśmiechnięte twarze i ludzi czerpiących mnóstwo frajdy z tej akcji. Do tego bardzo wiele osób było fantazyjnie poprzebieranych, dodając tym samym biegowi niepowtarzalnego kolorytu, Mówiąc krótko, atmosfera był przednia!

Mimo tłoku udało się pobiec dosyć żwawo i na mecie Garmin wskazał czas 39:40… szkoda tylko, że do pełnej dychy zabrakło ponad pół kilometra. Oprócz aspektu charytatywno-ideologicznego bieg ten potraktowałem po prostu jako mocny trening i z tej perspektywy należy ocenić go jako udany.

Reasumując, inicjatywa jak najbardziej słuszna i godna wsparcia, aczkolwiek wykonanie pozostawia jeszcze miejsce na poprawki. Zdecydowanie zabrakło mi tutaj pomiaru czasu – przy takim tłumie konieczny byłby elektroniczny pomiar, a to wiąże się z kosztami. Jak dla mnie, lepszy byłby pomiar niż statuetka, ale domyślam się, że przyciągnęła ona wiele osób i zachęciła do aktywnego spędzenia czasu, więc jakiś pozytyw był. Poza tym, niedomierzona trasa to również minus. Najistotniejsze chyba jednak, aby w przyszłych latach organizatorzy zadbali o należytą przepustowość trasy! Myślę, że te uwagi nie są nie na miejscu ponieważ Fundacja przekazuje Orkiestrze tylko 50% wpływów z wpisowego, więc tak naprawdę płacimy też za normalny start.

Najważniejsze jednak, że udało się zebrać 21 500 zł szczytny cel 🙂 Pozdrowienia dla wszystkich biegających i niebiegających sympatyków WOŚP-u!

4 thoughts on “Biegowa akcja dla WOŚP

  1. Najważniejsze, że atmosfera była przednia, a i tak największym wygranym jest WOŚP 🙂
    P.S. Brak pomiaru czasu – kto to wymyślił? Przecież pomiar w trakcie biegania jest tak samo ważny jak oddychanie 😉

  2. Tego pomiaru czasu bardzo brakowało, tak samo niepełne 2 km. Na czwartym okrążeniu zastanawiałem się czy przypadkiem nie biegnę już piątego i tak wynikło że chyba zrobiłem 6 kółek, bo mi GPS w połowie się wyłączył. Ciasno było, szczególnie że ludzie nie zwracali uwagi, a zawsze w biegach jest zasada że mały pasek z prawej strony powinien być dla tych szybszych. Może następnym razem będzie lepiej. Ważne że cel szczytny, osiągnięty

  3. Imprezę oceniam na 5+ Faktycznie na początku było bardzo, bardzo tłoczno. Brak pomiaru czasu jak również niepełne 10km to nie tragedia bo chodziło o dobrą zabawę i pomoc w zbiorce środków dla WOŚP. Było SUPER do zobaczenia za rok 👍👍👍

Skomentuj

