Pełny magazynek, czyli spodenki Kalenji TRAIL

Picie, woda, dokumenty, klucze, telefon, żele, chusteczki… Wygodne transportowanie wszystkich niezbędnych gratów, to niekończący się temat dla biegacza długodystansowego. Podobnie było w moim przypadku, ale wydaje mi się, że po wielu próbach z najróżniejszymi pasami, plecakami, torbami i kieszeniami udało mi się w końcu znaleźć złoty środek i rozwiązanie owego dylematuspodenki Kalenji TRAIL.

big_242e7a7f32fc4922b6b0b6ee91f72361
Rzeczą, której transport przysparza najwięcej problemów jest woda, ale jeżeli nie biegamy ultra, to nie potrzebujemy jej aż tak dużo, żeby zabierać się za pas biodrowy czy plecak. Na rynku są dostępne pasy na 1-2 bidony, z których zresztą sam korzystałem, ale nigdy nie byłem w pełni zadowolony – za dużo dodatkowego materiału, który może potencjalnie obcierać, przesuwać się i wkurzać. Od pewnego czasu biegam z bidonami typu soft flask na lekkim uchwycie Inov-8, na który zdecydowałem się z nadzieją, że znajdująca się na nim kieszonka zmieści również przynajmniej żel. O tyle o ile soft flaski okazały się strzałek w dziesiątkę, to kieszonka jest bezużyteczna, bo praktycznie nic się do niej nie mieści, a jak już coś uda się upchnąć, to wyciągnięcie tego jest koszmarem. Tak więc wodę mam załatwioną, a co z resztą?

Na Sierpniowym Półmaratonie Raciborskim zająłem 6. miejsce w powiecie i wygrałem bon do Decathlonu. W pierwszej kolejności rzuciłem się na opaski kompresyjne Kanergy, a za pozostałą kwotę dokupiłem tytułowe spodenki TRAIL. Na zdjęciu prezentowały się bardzo dobrze, a szeroki pas z czterema kieszeniami wyglądał naprawdę obiecująco. Zamówiłem, ale byłem pewien, że coś nie będzie leżało – albo rzeczy będą latały po kieszeniach, albo krój będzie nie taki, albo jeszcze co innego. Moje obawy miały się jednak nie sprawdzić.

Na żywo spodenki prezentowały się raczej niepozornie, ale po założeniu od razu poczułem, że jest dobrze. Kiedy wybiegłem, to wiedziałem już, że jest świetnie! Zacznijmy od kroju, który jest dokładnie taki jak lubię – nogawki są odpowiedniej długości, wbudowane majtki dobrze leżą i nie obcierają, a szeroki pas wykonany jest z elastycznego materiału, który stabilnie opina się na ciele, ale jednocześnie nie uciska i nie powoduje dyskomfortu. Do tego obwód regulowany jest za pomocą płaskiego sznurka. Wykonanie jest bardzo dobre, tzn. żadne szwy nigdzie nie wystają i po paru miesiącach użytkowania i prania nie dostrzegam żadnych śladów zużycia.

big_c8f9e80552c4431fb1f2bbb4734020e3

Spodenki to spodenki, więc nie będę się już nad nimi rozczulał, a przechodzę do kwestii najbardziej interesującej, czyli zestawu kieszeni zintegrowanych z pasem. Koncepcja taka chodziła za mnąc już od dawna, ale nigdzie nie umiałem znaleźć takiego modelu. Po co objuczać się dodatkowym pasem biodrowym, skoro można go zintegrować ze spodenkami? Rozwiązanie wydaje się oczywiste, a jednak nie ma na rynku takich produktów. Przynajmniej ja się z nimi nie spotkałem.

W modelu Kalenji TRAIL mamy dwie szerokie podwójne kieszenie z przodu i z tyłu oraz dwie węższe po bokach. Są one wykonane z elastycznego materiału, który przy założeniu fajnie się rozciąga i stabilnie opina schowane w nich przedmioty.

Kieszeń z przodu ma wewnątrz wbudowaną mniejszą kieszonkę zamykaną na zamek błyskawiczny, którą według opisu producenta ma służyć do przechowywania telefonu. Ja, ze względu na zamek, chowam do niej klucze oraz dokumenty. Do głównej komory wsadzam natomiast żele i chusteczki.

Tylna kieszeń w całości zamykana jest na zamek błyskawiczny, a kieszeń wewnętrzna jest otwarta. Szczerze mówiąc nie korzystam raczej z tej tylnej kieszeni ponieważ wszystkie potrzebne mi rzeczy mieszczę do pozostałych, ale… w razie potrzeby wsadziłbym do niej, np. batony na bardzo długi bieg lub soft flask 250 ml. Takie soft flaski ćwiartki mieszczą się zarówno do przedniej jak i tylnej kieszeni, ale w przedniej bidon lekko podskakuje – w tylnej trzyma się bardziej stabilnie, ale i tak wole go trzymać w ręce, żeby mieć łatwy dostęp do picia.

Kieszenie boczne idealnie nadają się, żeby upchnąć do nich żele oraz telefon. Sam mam trochę mniejszy model starszej generacji, ale myślę, że wypasiony smartfon też się zmieści. Jeżeli chodzi zaś o żele, to spokojnie upchniemy 2-3 i będziemy mieli do nich wygodny dostęp bez szarpania się przy wyciąganiu.

Od kiedy mam te spodenki robię w nich praktycznie wszystkie treningi, kiedy pogoda pozwala na bieganie na krótko, bo po prostu dobrze mi się w nich biega i sięgam po nie nawet kiedy nie potrzebuję tej dodatkowej przestrzeni bagażowej. Zaliczyłem w nich również parę startów, w tym Silesia Marathon, na który musiałem się odpowiednio „spakować” 😉 Wszystkie potrzebne rzeczy zmieściłem bez problemu i nie miałem z nimi żadnego problemu na całym dystansie – przede wszystkim miałem łatwy dostęp do żeli i nie musiałem martwić się, co zrobić z pustymi opakowaniami, bo mogłem je wsadzić do szerokich kieszeni z przodu lub z tyłu.

dsc_9785

Nawet załadowane do pełna spodenki Kalenji są stabilne i, nie licząc soft flaska w przedniej komorze, nic nie podskakuje, nic nie wypada, nic się nie przesuwa ani nie obciera. Możemy zapomnieć o dodatkowym ciężarze i skupić się na biegu. Miałem pewne obawy, co do tego, że szeroki pas będzie grzał, ale nawet w gorące dni nie było z tym problemów – oczywiście pocimy się pod materiałem, ale wszystko jest w normie. Wewnętrzne strony nogawek są również wykończone siateczką, która zdecydowanie poprawia wentylację.

big_626584c7c19e499997a85d6a178c2a47

Projektanci Kalenji trafili tymi spodenkami w dziesiątkę i oprócz zwyczajnie wygodnych gaci stworzyli świetny system transportu.  Kieszenie są bardzo praktyczne i wszechstronne, więc można kombinować i spakować się adekwatnie do swoich potrzeb. Co więcej, w tym przypadku jakość idzie również w parze z niską ceną, bo spodenki TRAIL możemy kupić już za niecałe 70 zł 🙂 Jak dla mnie rewelacja i z czystym sumieniem polecam każdemu.

(nie-biegowe zdjęcia pochodzą ze strony Decathlon.pl)
Skomentuj

